Manel Salvador, regidor a Alcalà de Xivert -Alcossebre, ha presentat a l’Ajuntament d’Alcalà de Xivert una moció, a proposta de l’Associació APFERCOM Nord Castelló, per tal d’instar a la Conselleria de Sanitat a donar resposta a les demandes dels malalts renals crònics de la comarca.

Segons es va recollir el passat mes de maig en la proposició no de llei sobre l’assistència sanitària a malalts renals crònics aprovada per les Corts Valencianes, s’instava el Consell a implementar les recomanacions del document marc sobre la malaltia renal crònica al servei valencià de salut, dissenyar un pla de millora assistencial, reforçar la prevenció, establir un pla de formació específica en hemodiàlisi, establir un sistema de detecció precoç del fracàs renal agut en hospitals sense secció de nefrologia i augmentar els centres públics d’hemodiàlisi, entre altres mesures.

Destacava la petició de dotar el departament de salut de Vinaròs de secció de nefrologia i d’un centre públic d’hemodiàlisi, atès que el que hi ha actualment per donar servei al Baix Maestrat i els Ports és un centre concertat que es va habilitar fa més de 20 anys i que ha quedat xicotet i obsolet, a més d’estar allunyat del centre hospitalari.

“Donem suport a aquestes reivindicacions, que ens ha traslladat l’Associació APFERCOM, perquè creiem que és de justícia donar resposta a la situació dels malalts renals crònics, que depenen de certs serveis mèdics per viure i necessiten una millora en les condicions assitencials”, ha explicat Manel Salvador.
maestratports